#6 Korte update!

Bij deze een update over de komende week:
In Suriname moeten de nieuwe leerkrachten hun eerste jaar per se in het binnenland lesgeven. Dit komt door een tekort aan leerkrachten daar. Ze proberen op deze manier leerkrachten naar het binnenland te trekken, zodat de leerlingen daar dan ook onderwijs kunnen krijgen. Helaas lukt dat nog niet zo goed (leerkrachten werken liever in de stad omdat dat vaak dichter bij huis is), daarom zitten leerlingen soms 2 jaar achter elkaar thuis omdat er geen leerkracht is om het onderwijs te verzorgen. In veel dorpen in het binnenland is het dan ook het geval dat er onbevoegde leerkrachten voor de klas staan, waardoor het onderwijs niet goed is.

Dit willen Eline en ik graag meemaken. We willen graag zien of het verschil tussen binnenland en Paramaribo erg groot is of dat het wel meevalt. Dat zullen we vanaf morgen, maandag 3 april, t/m vrijdag 7 april bekijken. Het plan is om naar Jaw Jaw te gaan, dat ligt aan de Suriname rivier. We gaan er morgen heen en horen dan over hoe onze week eruit zal gaan zien (normaal zou ik hier erg om zenuwen omdat ik niet precies weet wat het plan is, maar ook hierbij geldt: no spang).

Ik ben komende midweek dus niet bereikbaar op Whatsapp, dus schrik niet als ik ineens niets ontvang en niet reageer :-).
Als ik terug ben zal ik jullie laten weten of er verschillen zijn tussen Paramaribo en het binnenland en wat de verschillen zijn!

Reacties

Reacties

Ineke

Ik ben benieuwd naar je ervaringen in het binnenland. Succes en no spang.

Omi

Begrepen!! Veel succes meisjes, daar!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!